lauantai 17. joulukuuta 2022

60 Hellä terroristi

 



Kaisa ja Ursula tulivat seurakseni roikkumaan poikien volu talolle naapuriimme. Volut ja nuoret kibbutsnikit lojuivat volupoikien taloröttelön kuistilla Moadonin hylätyillä sohvilla ja Gillesin ja Kearanin huoneessa. 





Gal ojensi minulle arak-lasin. Hyi miten pahaa anisviina oli, mutta nyt blondi tarvitsi rohkaisuryypyn, ehkä kaksikin. Gilleskin tuli töistä tiskikoneelta. Olimme pikaisesti nähneet päivällisen jälkeen, kun laitoin astiat tiskikoneeseen. Olin valehdellut häntä silmiin katsomatta, että oli ollut pakko palata, koska Ilona oli tullut sairaaksi. En kertonut hänelle, että myös minä sairastin vaikeaa rakkauden tautia. Tämä kamala lomaviikko oli kypsyttänyt minut täysin. Jos olisin ollut hedelmäpuu pardesissa, voluille olisi ollut kuumaa työtä tarjolla, mutta nyt se saattoi olla Gillesin kohtalo. Myös kadonneen puseroni tapaus ratkesi. Gillesilla oli minun puseroni yllään ja minulla hänen puseronsa. Minua nolotti. Olin kirjaillut nuolen sydämen läpi ja kirjaimen G punaisella langalla puseron sisäpuolelle. En ollut tarkoittanut, että hän koskaan näkisi sitä, sillä olin jo 20 vuotta enkä enää 12 vuotta. 


- Täällä on tylsää, kuiskasi Ursula kuten aina partyssa.
- Maria ei arvatenkaan halua lähteä pois, koska kukkakaupassa työskennellyt terroristipoikaystävä on paikalla, Kaisa kiusoitteli minua salakielellämme, suomella.
- Kuka on terroristi, kysyi Gilles.
Salakielemme ei ollut täysin turvallinen, suomi kuhisi vaarallisia lainasanoja.
- Juo Kaisa lisää arakia äläkä puhu paskaa. Voit syyttää vain itseäsi, kun opetit minulle ne tyhmät periaatteet. Pidän niistä kiinni vaikka viimeisenä tekonani. Minä en tee aloitetta, oli mikä oli. 

Minä lojuin Gillesin sängyllä. Gilles lojui Kearanin sängyllä. Gillesin jalat olivat sänkyni päässä. Brenda ja Tauno alkoivat tanssia. Radio sanoi: Let’s spend the night together, now I need you more than ever. Gal täytti arak-lasiani aina, kun se tyhjeni. Brenda nosti Taunon puseroa ja paljasti upean rinnan ja alavatsan. Tauno napitti auki Brendan puseron. Jotain outoa oli ilmassa, tällaista partya ei ollut Finlandia husetissa. Brenda ja Tauno kietoutuivat toisiinsa ja vääntelehtivät rytmikkäästi. Tämän täytyi olla dirty dancingia. Näytelmä tuntui sitä vähemmän oudolta, mitä useammin Gal täytti arak-lasiani. Minun ja Gillesin jalat koskettivat toisiaan. Tauno riisui Brendaa. Mutta Tauno ei antanut Brendan riisua häntä. Brenda suuttui, alkoi raivota, yritti lyödä Taunoa, mutta tämä vangitsi Brendan vartalon. Hän painoi Brendan sängylle ja piteli tätä aloillaan. 

Hyväilimme Gillesin kanssa toistemme jalkateriä toisiamme katsomatta. Muu maailma oli häipynyt Utsjoki-Kevon taa Pohjois-Lapissa, olimme siinä vain me kaksi. Nojasin selkäni seinään, etten menisi aivan hervottomaksi, ihana kiihtyvä arak-spiraali pyöri läpi kehoni ja minä menin taas ja taas ja taas.

Muu maailma ei kuitenkaan ollut kadonnut täysin. Kaisan terävä kommentti iski tajuntaani: - Maria, minä näen koko ajan, mitä siellä sängyssä tapahtuu. Joku teki kuitenkin sen aloitteen. Aika hellä terroristiksi.
- Hanki elämä Kaisa, mene Jeruun, sanoin ja upposin taas jalkoterien hellään leikkiin.

Nyt Tauno sisko ei ollut minullekin mitään. Samalla tavalla kuin Åsalle silloin, kun hän vietteli poikia.

Tauno hieroi Brendan rintoja ja Gal liittyi mukaan. Brenda lopetti vastustelun. Hetken päästä Tauno vetäytyi pois ja haki huoneestaan patjan lattialle.
- Tule Maria, hän ojensi kätensä minulle.
Minua toki heikotti arak ja ehkä jokin muukin muttei niin paljon. Tauno ei ymmärtänyt, että Gilles ja minä jo rakastelimme. Tauno kaivoi jotain taskustaan, sytytti sen ja ojensi minulle. Se ei ollut Noblesse.
- Mikä tämä on? Tämä ei ole tupakkaa, sanoin.
- Maista. Eivät huumeet ole niin vaarallisia kuin sanotaan, Tauno sanoi.
Eivät ehkä Taunon Amerikassa, mutta Suomessa ne olivat hengenvaarallisia. Minulla ei ollut kuitenkaan nyt mielenkiintoa pohtia huumeita tai mitään, sillä Gillesin jalkaterät hävisivät jonnekin ja hetkessä hän veti minut pystyyn. En tarvinnut Taunon huumeita, sillä Sirkus Orenim oli minulle huumetta.
- Yalla yalla, mennään Playboysiin, Gilles sanoi vetäessään minut mukaansa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

100 Tuulen Tytär

Oli eräs alkukesä ja olin käymässä levottomaksi. Kaipuu sisälläni oli voimakas. Vaeltelin iltaisin Montmartren katuja Gillesin minulle os...